Page 3 - Media Expres nr. 1 / ianuarie 2022
P. 3

MAR:
                                                                                               D DI IN N   S SU UMAR:
                                                                  D Da a   V Vi in nc ci i   ­ ­   p pr re em mi ie er re el le e   l lu un ni ii i   i ia an nu ua ar ri ie e            4 4
                                                                                Manager Antenna Group  6
                                G Ge er rg ge el ly y   B Be en nd da a   a a   f fo os st t   n nu um mi it t   G Ge en ne er ra al l   Manager Antenna Group  6
                                                   O Oa an na a   C Co oc ci ia aș șu u   a a   f fo os st t   r re ea al le ea as să ă   p pr re eș șe ed di in nt ta a   R RA AC C            1 10 0
                                                          E Es sa a   H Ha ar rj ju u   e es st te e   P Pr re eș șe ed di in nt te e   ș și i   C CE EO O   T Te el le es st te e      1 11 1
                                                                                 N No ou ut tă ăț ți i   T TV VX X   I In nt te er rL LA AN N         2 27 7
                                                 Î În n   i ia an nu ua ar ri ie e   l la a   F FI IS SH HI IN NG G   & &   H HU UN NT TI IN NG G   C CH HA AN NN NE EL L            3 30 0
                                                                                                  EDITORIAL
                                          LEGISLAȚIE  SATELIT RADIO  DTH  TV  CABLU  AUTORITĂȚI
           Piața de distribuție TV din România avea

           7,8 milioane de abonați la jumătatea
 Comandă Anuarul tipărit din secțiunea Abonamente doar pe www.mediaexpres.ro
           anului 2021


           Autori: Mihai Pavelescu, Chris Dziadul
           Numărul  de  abonați  la  televiziune  este  în  declin  din  cauza  scăderii
           DTH  și  a  IPTV­ului,  în  vreme  ce  abonații  la  cablu  sunt  în  creștere,
           potrivit unui raport statistic la jumătatea anului 2021, dat publicității de
           ANCOM. Tendința în cablu este contrară pieței din SUA, unde distri­
           buția lineară de televiziune este în declin.

                Cifrele  ANCOM  arată  că  sunt  7,8   România   a   suferit   mai   multe
           milioane de abonaţi la servicii TV (­0,1%), dintre   schimbări  interesante  în  ultimii  doi
           care  6  milioane  prin  cablu  (77%,  în  creștere   ani  este  titlul  articolului  care  pleacă  de
           semestrială  cu  +3%),  1,6  milioane  prin  satelit  ­   la cel mai recent raport statistic publicat
           DTH (­9%) și 0,1 milioane (­3%) prin IPTV.  de autoritatea de reglementare ANCOM
                În  funcție  de  numărul  de  abonați,  primii   și  care  arată  că  numărul  operatorilor
           trei  furnizori  erau  RCS&RDS  (63%),  grupul   activi  a  scăzut  de  la  147  în T2  2019  la
           Telekom (14%) şi Vodafone (11%).   101 în același trimestru din 2021.
                Veniturile  din  sectorul  telecom  au   Cea  mai  mare  reducere  a  fost
           înregistrat  o  ușoară  scădere  (­1%)  în  prima   înregistrată în sectorul cablului, numărul
           jumătate a anului 2021, totalizând 8,4 miliarde de   furnizorilor de servicii scăzând de la 144
           lei  (1,7  miliarde  de  euro),  din  care  telefonia   la  97.  Furnizorii  DTH,  în  schimb,  au
           mobilă  a  generat  36%  din  totalul  veniturilor,   rămas  la  fel,  cinci,  în  timp  ce  furnizorii
           internetul  fix  și  mobil  33%,  retransmisia   de IPTV au crescut de la trei la patru.
           programelor  TV  14%,  telefonia  fixă  9%,  iar
           celelalte tipuri de reţele/servicii 8%.  Între  timp,  numărul  total  de
                În  funcție  de  veniturile  obținute  din   abonați  la  TV  cu  plată,  în  ceea  ce  era   liderul  de  piață  Telekom  a  înregistrat  o
           comunicaţii  electronice,  primii  trei  furnizori  erau:   deja  o  piață  saturată,  a  crescut  de  la   scădere de la 37,4% la 33,4%.
           Orange  (25%),  Vodafone  (24%)  și  grupul   7,63 milioane la 7,79 milioane în doi ani.   Alte  statistici  reținute  de  analistul
           Telekom (24%).                     Poate  că  singura  surpriză  a  fost  o   citat  au  inclus  faptul  că,  pe  lângă
                                              reducere  de  0,1%  în  prima  jumătate  a   creșterea numărului de abonați la cablu,
                                              anului  2021,  deși  aceasta  s­ar  putea   procentul  care  utilizează  servicii  digitale
                                              dovedi  a  fi  o  anomalie,  mai  notează   a scăzut de la 49% la 48% în perioada
                                              Dziadul.                           de  doi  ani  și  cablul  a  reprezentat  62%
                                                   În  mod  semnificativ,  RCS&RDS   din abonamentele digitale, DTH și IPTV
                                              (Digi) și­a consolidat poziția pe piața de   având  o  pondere  de  35%  și,  respectiv,
                                              televiziune  cu  plată  în  ansamblu,  în   3%.
                                              perioada  avută  în  vedere.  Ponderea  sa   La   chestionarea   abonaților,
                                              de  abonați  a  crescut  de  la  puțin  peste   studiul a constatat că satisfacția față de
                                              jumătate (51,2%) în T2 2019 la aproape   serviciul  lor  de  cablu,  DTH  sau  IPTV  a
                                              două  treimi  (63,3%)  în  T2  al  anului   scăzut  de  la  61%  în  2019  la  49%  în
                                              2021. Pe locul doi, Telekom a înregistrat   2021.  Raportul  de  date  statistice  privind  piața
                                              o  scădere  de  la  18%  la  13,7%,  iar   de  comunicații  electronice  din  România  pentru
                                              Vodafone  pe  locul  trei,  de  la  11,9%  la   semestrul  I  2021  este  realizat  de  ANCOM  pe
                                              11,3%.                             baza  datelor  statistice  raportate  semestrial  de
                                                   Dominația  Digi  a  fost  și  mai   furnizorii  care  au  obligația  de  a  transmite  către
                                              evidentă  în  sectorul  cablului,  unde   ANCOM  valorile  indicatorilor  corespunzători
                                              ponderea  sa  a  crescut  de  la  63,2%  la   categoriilor  de  servicii  conform  Deciziei  nr.
                                              74,4%,  în  timp  ce  Vodafone  (16,9%  la   333/2013  și  este  disponibil  online  la  adresa
                                              14,6%)  și  Telekom  (8,3%  la  6,6%)  au   https://statistica.ancom.ro/sscpds/public/
                Cablul   este   încă   rege   în  scăzut. RCS / Digi a crescut și ponderea   alldocuments/report.
           România  și  numărul  conexiunilor  în DTH, de la 24,3% la 27%, în timp ce
           continuă  să  crească,  potrivit  unui
           comentariu  publicat  de  analistul  media
           internațional   Chris   Dziadul   la   17
           decembrie,  în  Broadband  TV  News,
           realizat pe baza ultimelor date statistice
           ANCOM.
                În  primele  șase  luni  ale  anului,
           cablul  a  crescut  de  la  5,36  milioane  la
           6,03  milioane  de  abonați,  numărul  de
           abonați  DTH  a  scăzut  de  la  2,13
           milioane la 1,63 milioane și în IPTV – în
           mod  surprinzător,  având  în  vedere
           popularitatea  în  creștere  în  alte  părți,  a
           scăzut de la 130.000 la 120.000.
                Piața  de  televiziune  cu  plată  din



                                                                                                              3
   1   2   3   4   5   6   7   8